http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Dr Dzulkefly dan Zul Noordin Bertengkar di Parlimen

Posted by Love Perak | Wednesday, November 10, 2010 | 2 comments »

Ahli parlimen PAS Kuala Selangor Dzulkefly Ahmad hari ini diarahkan keluar dari Dewan Rakyat kerana menimbulkan ketegangan berhubung identiti seorang pelajar lelaki yang dirotan kerana membawa nasi dengan daging khinzir goreng dan sosej yang tidak halal.

Dzulkefly yang berang dengan hujah yang ditimbulkan oleh Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) bahawa bapa budak berkenaan beragama Islam.

Justeru, “tidak wajar” bagi seseorang Islam membawa makanan “haram” ke sekolah.

“Jika bapa budak itu beragama Islam, maka sewajarnya budak itu juga semestinya beragama Islam,” kata Zulkifli.

Namun, menurut Dzulkefly, isu yang dibangkitkan bukan berhubung indentiti agama pelajar berkenaan tetapi tindakan pihak sekolah yang menghukum budak lelaki itu dengan merotannya.

Zulkifli kemudian berkata "inilah PAS menggalakkan anak Muslim makan babi".
Kenyataan itu telah mencetuskan ketegangan di Dewan Rakyat dengan Dzulkefly terus membidasnya dengan berkata: "Inilah amalan agama yang paling sempit".
Meskipun diarahkan oleh timbalan speaker Datuk Wan Junaidi Jaafar, supaya berhenti bertengkar dan duduk, namun Dzulkefly terus membidas bekas ahli parlimen PKR.

Wan Junaidi kemudian mengarahkan supaya Dzulkefly keluar dewan sehingga waktu makan tengahari berahir pada jam 2.30 petang ini.

Bodoh betul Zul Noordin ni.. statement macam orang tak pernah sekolah!!!

2 comments

  1. Anonymous // November 10, 2010 at 4:04 PM  

    Zul din the joker tu...uhhh memang temberang....kemaruk.
    Songkok saja tinggi....

  2. Anonymous // November 10, 2010 at 4:45 PM  

    Mamat yang jadi MP Kulim nilah yang cadang Dato' Zaid Ibrahim masuk PAS. Dia pun tak joint mana-mana parti setelah berak dalam periuk nasi PAS dulu. Bikin malu orang yang lahir di Baling saja sebab dia juga lahir di sana (Charok Bemban).