http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Cuba Hayati Berita ini

Posted by Love Perak | Monday, May 24, 2010 | 1 comments »



IBU WAKIL RAKYAT TERIMA ZAKAT

Seorang ibu kepada ahli dewan undangan negeri di negeri ini antara individu yang dikesan menerima agihan wang zakat kategori fakir miskin oleh Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu(MAIDAM) tahun lalu.

Selain ibu kepada wakil rakyat terbabit, individu lain yang tersenarai menerima agihan wang berkenaan adalah mereka yang mempunyai simpanan mencecah RM79000 dalam akaun bank.

Ketua Pegawai Eksekutif Maidam, Wan Harujan Sulaiman berkata, perkara itu berlaku kemungkinan kerana mereka yang diamanah menyenarai penerima agihan zakat tidak meneliti status kelayakan sepatutnya diterima penerima zakat bagi kategori fakir miskin.

"Kita sudah mengesan pelajar yang menerima wang zakat untuk belajar di Mesir tetapi disalahguna bagi tujuan melancong ke beberapa negara barat," katanya. - Sinar Harian

Macam biasa bila baca paper gerombolan,
cuba lihat betul-betul,
kalau kesalahan tersebut tidak disebut nama nya,
sah 110% orang umno kah kah kah!

1 comments

  1. Anonymous // May 24, 2010 at 6:28 PM  

    byk kes ni berlaku semasa PAS memerintah di Terengganu dulu gak yg mana ada anak2 exco menerima wang zakat utk melanjutkan pengajian ke timur tengah. hanya golongan fakir dan dhuafa yg layak ke atas wang ini. allahualam....