http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Gila BN Makin Menjadi-jadi!

Posted by Love Perak | Wednesday, May 19, 2010 | 0 comments »

senangnya GANTUNG semua ADUN Pembangkang senang sikit TaikMahmud songlap dan seleweng harta SARAWAK..... ini pun dikhabarkan dah lebih dari 1/2 sarawak kaum puak Taik dah songlap....kaum Iban akan dipukul atau dihabiskan kalau ada yang menentang..


Lagi ADUN DAP hadapi hukuman digantung
ADUN Maradong Ting Tze Fui telah dirujuk ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan, dewan Undangan Negeri Sarawak berhubung satu kenyataan yang dibuatnya November lalu.

Ting akan dihadapkan ke jawatankuasa itu Jumaat ini berikutan usul yang diluluskan oleh Menteri Kewangan Kedua Sarawak, Datuk Wong Soon Koh pada persidangan DUN hari ini.

Ting adalah ADUN ketiga yang bakal digantung selepas BN semalam mengambil tindakan yang sama ke atas dua rakannya - Chong Jen Jien (DAP-Bandar Kuching) dan Dominique Ng (PKR-Padungan) untuk selama 12 bulan.


Semasa dihubungi, Ting (kiri) berkata dia diheret ke jawatankuasa itu kerana menuduh kerajaan Sarawak menyalah-gunakan dana negeri ketika perdebatan mengenai bajet negeri pada November lalu.

Ketika itu, Wong menuntut Ting supaya membekalkan bukti berhubung dakawaannya itu.

“Hari ini, saya bawa keratan akhbar yang berjudul 'Billions siphoned – Sarawak government stepped in' bagi menyokong hujah saya,” katanya.


“Bagaimanapun, Wong mengheret saya ke jawatankuasa hak dan kebebasan kerana membuat kenyataan itu dan enggan menariknya balik. Saya datang dengan bukti seperti yang dilaporkan akhbar.”

Ting, 29, berkata dia tetap dengan pendiriannya itu dan tidak akan membenarkan tindakan disiplin ke atasnya itu menghalangnya daripada memastikan kerajaan Sarawak tidak menyalah-gunakan kuasa.

“Saya akan terus berjuang dan mendedahkan salah-guna wang rakyat seperti itu. Saya akan terus berkhidmat kepada pengundi di kawasan saya,” katanya.

Balas dendam

DAP mempunyai enam ADUN di Sarawak, manakala PKR memiliki satu kerusi di DUN yang mempunyai 71 anggota itu.


Menurut ahli parlimen Sibu yang baru dilantik, Wong Ho Leng penggantungan ADUN DAP semalam dan cadangan mengheret Ting ke jawatankuasa khas itu sebagai dendam BN atas kekalahan kerusi Sibu, Ahad lalu.

“Mereka menggunakan dewan undangan negeri sebagai pentas menghalau perwakilan Pakatan Rakyat,” katanya.

0 comments