http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

UMNO Tenggelam Punca - Khalid Samad

Posted by Love Perak | Wednesday, May 26, 2010 | 0 comments »

Calon Bukan Islam, PAS Tangkis Propaganda UMNO

Keputusan PAS meletakkan calon bukan Islam dijangka mampu mengurangkan salah faham masyarakat bukan Islam terhadap ajaran sebenar agama rasmi di negara ini.

Ini berikutan propaganda yang dipasak Umno dalam mengekalkan singgahsana politik sejak sekian lama, menyebabkan penganut bukan Islam, menjadi keliru.

Sebaliknya, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, pendekatan yang dibawa PAS bakal menzahirkan suasana harmoni antara umat Islam dan bukan Islam.

Penganalisis Politik Datuk Dr Zainal Kling sebelum ini menyifatkan kesediaan Pas meletak bukan Islam sebagai calon, menjadi Pas sebagai parti liberal dan tidak lagi memperjuangkan Islam.

Bercakap kepada TV Selangor, Khalid yakin keputusan PAS yang tidak memisah-misahkan kaum bakal mendorong masyarakat bukan Islam lebih menghormati Islam.

Khalid meminta semua pihak membuka mata dan membebaskan diri dari prejudis kaum yang disemai penjajah British dan Umno.

“perjuangan PAS, adalah perjuangan yang ingin melaksanakan wawasan hidup Islam dengan cara yang menyeleruh dan pada masa yang sama mendidik masyarakat untuk cenderung menghayati Islam, PAS tidak pernah berkrompomi dari segi prinsip ini, inilah apa yang kita usahakan dan memang berkesan” beliau berkata.

Beliau juga menolak andaian rapuh kononnya berlaku perebutan penyokong bukan Islam antara parti dalam Pakatan Rakyat.

“kalau orang yang bukan Islam dia tak nak sokong PAS tapi dia lebih cenderung untuk menyokong DAP, bagi kita pun ianya tidak ada masalah selagi mana DAP pun sendiri dia pun tidak memusuhi perjuangan Islam, ianya bukan merupakan satu masalah kerana kita bekerja dan kita mengamalkan budaya politik yang lebih bertamadun bukan seperti mana dibwah UMNO BN” akhiri Khalid.

0 comments