http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Siap sedia ganti Umno BN - Zuraida

Posted by Love Perak | Saturday, May 29, 2010 | 0 comments »

Salmah Mat Husain
KOTA BHARU, 28 Mei: Wanita Keadilan semua peringkat termasuk Serikandi perlu bersiap sedia untuk melangkah bagi memacu pentadbiran negara bersama Pakatan Rakyat untuk menggantikan Umno dan Barisan Nasional (BN) yang dilihat kian retak menanti belah.

Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin berkata, Pakatan Rakyat dilihat paling relevan menerajui pemerintahan Malaysia memandangkan parti berteraskan kaum seperti Umno, MCA dan MIC sudah ditolak rakyat.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan ucapan dasarnya sempena Kongres Nasional Tahunan Wanita 2009, di Dewan Utama KTC, di sini sebentar tadi.

Tambahnya, rakyat tidak boleh lagi menaruh harapan kepada komponen BN berkenaan kerana ternyata mereka sudah gagal menangani pelbagai isu rakyat di negara ini.

Lebih malang lagi apabila semua parti komponen lain dalam BN hanya mengikut telunjuk Umno sahaja.

"Parti-parti komponen lain hanya bertindak sebagai pak angguk sahaja kepada Umno. Fakta telah menunjukkan soal polisi kerajaan hingga kepada pemilihan calon untuk bertanding dalam pilihanraya adalah hak mutlak Umno sahaja.

"Ini jelas terbukti dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor di mana keputusan pemilihan calon oleh Presiden MIC diketepikan begitu sahaja dan akhirnya calon yang dikemukakan Umno menjadi pilihan,’ujarnya.

Justeru itu, tambahnya rakyat yang telah muak dengan parti-parti boneka seperti MIC dan MCA kini beralih arah kepada perjuangan Pakatan Rakyat yang lebih adil dan mengutamakan pembelaan nasib rakyat jelata.

Ia terbukti dengan kemerosotan sokongan pengundi Tionghua yang hanya tinggal 20% sahaja kepada BN dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor.

Tegasnya, gelombang kemerosotan sokongan rakyat terutamanya masyarakat Tionghua terhadap Umno dan BN telah melanda Sibu di mana Pakatan Rakyat mencapai kemenangan yang begitu bersejarah.

"Wanita Keadilan menyeru semua penyokong dan ahli parti komponen BN agar insaf dan meninggalkan gabungan lapuk yang didominasi Umno.

"Marilah bersama kami mendokong politik baru Pakatan Rakyat. Jangan biarkan politik Umno terus-terusan menjatuhkan maruah rakyat, Malaysia ini adalah hak rakyat dan bukan hak Umno,’ujarnya.

0 comments