http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Jeneral Harami

Posted by Love Perak | Monday, May 17, 2010 | 2 comments »

oleh : blog kerajaan rakyat

PETALING JAYA: Walaupun kerajaan tidak bercadang memindahkan Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Sungai Besi bagi membangunkannya sebagai hab komersil, TUDM bagaimanapun sedia berpindah untuk tujuan tersebut, kata panglimanya Jen Datuk Seri Rodzali Daud.

"Pemindahan Pangkalan TUDM Sungai Besi ke Pangkalan TUDM Dengkil masih dalam perancangan. Saya tak nak uar-uarkan tapi ada perancangan daripada pihak kerajaan. Bagi pihak TUDM kita akan buat persiapan," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sayap kuartermaster pesawat Nuri siri 19/09 dan pesawat angkut siri 05/09.

Sebelum ini Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan laporan sebuah akhbar tabloid bahawa Pangkalan TUDM Sungai Besi akan dibangunkan sebagai hab komersial.

Rodzali berkata jika diarah pindah, aset-aset TUDM seperti pesawat dan ibu pejabat akan dipindahkan ke Pangkalan Udara Subang, dan sekiranya pangkalan itu padat, aset berkenaan akan turut dipindahkan ke tempat lain sementara menunggu pangkalan baru siap dibina.-BERNAMA

Ini betul punya Jeneral harami.... lokasi pengkalan TUDM di Sungai Besi adalah antara lokasi ketenteraan terbaik untuk keselamatan semasa kecemasan dan peperangan. Ini pun hendak diberi kepada kroni atas nama pembangunan...!! Pembangunan kapla mak dialah..!!! Kenyataan Jeneral bahlol Rodzali Daud ini pastinya telah direncanakan olih sekutu Najib demi mengaut berbillion ringgit hasil penjualan hartanah itu kelak.

Sebab Jeneral bahlol macam inilah jet pejuang pun bolih terbang hilang sendiri.

Jeneral Jai....... cite sikit..!! (Tapi ingat ketawa jangan panjang sangat.. penat gua nak ikut beb!!)

2 comments

  1. Anonymous // May 18, 2010 at 2:19 AM  

    Ini Jeneral lulusan MA (Mangkuk Ayun) mempunyai kebolehan tahap cipan menerbangkan pesawat tanpa injin. Berayok mok punya jeneral

  2. Anonymous // May 18, 2010 at 8:23 AM  

    Memang jeneral tu bahlol. kalau nak tahu lagi jeneral tu sebenarnya nya jeneral angguk macam unta kenyang.
    Aneh juga macam mana dia bolih jadi Panglima TUDM, dengar khabar dia ni dok cover up bekas bos dia dulu yang dah jadi Panglima Angkatan Tentera pasal injin hilang tu.
    Dengar cerita mamat jeneral ni langgar orang sampai mati dan didapati bersalah sebagai penjawat awam dia ni tak layak pun jadi ketua jabatan.
    Punya lah bahlol punya general nilai Pangkalan Sungai Besi tu pun dia tak faham dan sanggup untuk terus bersekongkol dengan you know who la!!
    Mampus la Malaysia ni dapat jeneral macam ini, patut lah beli jet pejuang pun beli krangka sahaja tanpa injin...betul malaon punya jeneral!!! Lingkup lah kita!!!