http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Zambry merepek dan meracau lagi.

Posted by Love Perak | Thursday, February 04, 2010 | 2 comments »

20 Safar 1431H.
OLEH: JJ (htpp://www.joharapat.blogspot.c0m)

Setelah kena `hentam' dengan pimpinan Pakatan Rakyat berikutan cabaran Zambry supaya 28 ADUN Pakatan Rakyat meletakkan jawatan bagi diadakan semua pilihanraya di kawasan tersebut, hari ini Zambry meracau lagi. Tidak tahan dengan `pukulan maut' dari Pakatan Rakyat yang menghentamnya , kini Zambry bangkit lagi dengan nada marahnya cuma ayatnya sahaja berubah.

"Jadi kalau benar mereka berjuang untuk parti, letaklah jawatan. Kalau betul biarlah sesiapa yang bertanding atas nama simbol. Inilah mereka, kata saya tidak masuk akal, dangkal, bodoh dan sebagainya, tetapi yang bercakap soal pembubaran ini bukan saya." Lapor sinar harian hari ini.

Berkata lagi Menteri Besar Kerajaan Kudeta BN Perak itu lagi, Pakatan Rakyat menuduh beliau dangkal, sebenarnya mereka yang paling dangkal dalam memahami demokrasi. Sebelum itu dia cabar 24 ADUN PR letak jawatan. Setelah kena hentam teruk, kali ini Zambry ulangi kebodohannya., jika PR Perak berjuang untuk parti, semua wakil rakyat pembangkang wajar meletakkan jawatan dan memberi laluan kepada pelapisnya bertanding melawan BN. Pulak dah. Merepek lagi Zambry ni.

Lagi banyak bercakap lagi nampakkan ketidakcerdikan Zambry, minta pula pelapis wakil rakyat PR pula bertanding. Hang ni Zambry, lagi banyak bercakap lagi `tak ketahuan', hang ni merepek dan meracau lagi, Lebih baik diam lagi elok.

Awat hang ni , takut sangatkah dengan DS Nizar, Idham Lim, Nga Kor Ham, Nga kor Ming dan ramai lagi wakil rakyat PR yang berani `tibai' hang. Hang memang suka jika DS Nizar, Nga Ko Ham, Nga Kor Ming serta lain lain ada dalam Dewan Undangan Negeri kerana mereka paling kuat hentam hang dan Umno/BN.

Zambry bercakap kena guna akal, sebagai orang politik Zambry kena berhati hati bercakap, guna `kepala otak' jangan guna `kepala lutut. Hang tuduh mereka pentingkan diri, hang tu macam mana? Orang yang ada otak dan waras pemikirannya, tidak mahu perintah negeri dengan cara rampas kuasa orang lain . Macam orang hendak bernikah juga, orang yang ada otak dan waras fikirannya akan cari wanita pilihannya untuk dijadikan isterinya. Dia tidak rampas isteri orang untuk dijadikan isterinya. Tetapi nampaknya pemimpin pemimpin Umno/BN Perak suka kepada `hak yang dirampas' .

Hang kata wakil rakyat PR pentingkan diri, hang memang suka cakap macam tu sebab hang tidak ada modal lain nak bercakap. DS Nizar telah berkali kali bercakap, jika dia menang kes di Mahkamah Perseketuan 9 Februari ini, hari itu juga dia menghadap Sultan Perak untuk mohon DUN dibubarkan, serah kuasa pada rakyat untuk buat pilihan, parti mana yang rakyat hendak dipilih, BN atau PR. Ini bermakna DS Nizar dan wakil rakyat PR tidak pentingkan diri. Hang faham tak apa yang Nizar katakan itu, atau buat tak faham.

Sekarang ini siapa yang gilakan kuasa, DS Nizar atau Zambry. Nizar sanggup pergi menghadap Sultan Perak untuk mohon DUN dibubarkan. Jika dibubarkan belum pasti PR menang dan belum pasti juga BN kalah. Tetapi Nizar sanggup berbuat demikian, ertinya Nizar tidak gila kuasa. Yang gilakan kuasa siapa? `Lu fikitlah sendiri'.

Zambry jangan merepek dan meracau macam YB Midah dulu yang kata tindakan PR Perak menghina institusi sultan Perak berkaitan isu bubar DUN. Hari ini `Opah Midah' tu merepek lagi, katanya, " sebenarnya tuduhan yang menyatakan Menteri Besar sebagai pengecut, sebenarnya mereka yang pengecut. Mereka bimbang sokongan terhadap mereka berkurangan. Dalam masa yang saya saya tidak nampak desakan meminta pembubaran DUN daripada kalangan rakyat".

Midah oii, kalau tidak pengecut kenapa Zambry tak pergi menghadap Sultan Perak mohon DUN dibubarkan. Kalau berani dan `anak jantan' pergilah mohon DUN dibubarkan. Kenapa tak pergi. Hang jawab sendiri.

Midah oii, memanglah hang tak nampak desakan minta DUN bubar daripada kalangan rakyat sebab rakyat tidak pergi tunjuk perasaan depan pejabat Menteri Besar. Rakyat Perak tidak berdemontrasi kat jalan raya sebab kalau buat demontrasi kena tangkap polis. Tak kan mereka mahu ditangkap. Hang fikirlah sendiri. Hang mahu seluruh rakyat berhimpunan kat pejabat MB minta DUN dibubarkan, memang tak berlakulah perkara itu.

Tetapi jika hang dan Zambry keluarkan kenyataan jika rakyat mahu DUN dibubarkan, mereka boleh berhimpun tunjuk perasaan depan pejabat Menteri Besar, dalam masa yang sama beri jaminan pihak polis tidak bertindak tangkap mereka. Jika itu yang diucapkan, saya percaya besoknya ratusan ribu rakyat akan tunjuk perasaan desak Zambry menghadap Sultan mohon DUN dibubarkan.

Mohon bubar DUN bukan untuk seronok seronok tetapi mahu kuasa rakyat dikembalikan. Hanya orang yang tidak waras sahaja tidak mahu kuasa rakyat dikembalikan dan tidak bersetuju DUN dibubarkan. Tanya wakil rakyat Umno/BN minta DUN dibubarkan, pasti jawabnya tidak perlu. Jika wakil rakyat BN itu desak Zambry supaya bersetuju dengan cadangan DUN dibubarkan, sahihlah wakil rakyat itu memang kurang siuman.

Macam kita pergi Hospital Bahagia Tanjung Rambutan, kita pergi kat pesakit di situ, kita kata kat pesakit itu, hang ni gila, pasti dia kata dia tak gila. Atau kita lihat seorang pesakit di situ sedang pegang joran, didepanya ada sebuah baldi berisi air. Kita pergi kat pesakit tu dan tanya dia, hang pacing itu ada ikan tak dalam baldi itu. Orang gila akan jawab " hang ni gila ke. mana ada ikan dalam baldi ini".

Samalah jika kita katakan Zambry dan wakil Umno gila kuasa , minta Zambry dan wakil rakyat Umno/BN bubarkan DUN, pasti mereka jawab `gilakah PR' suruh kami bubar DUN.

2 comments

  1. Anonymous // February 4, 2010 at 5:24 PM  

    malang bebenor rakyat perak oii dapat MB macam ni

  2. APRS // February 4, 2010 at 10:02 PM  

    Zambry memang bodoh...bangang tak de otak kalau ada pun otak udang.

There was an error in this gadget