http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Anwar Dapatkan Sokongan Dari Parlimen London

Posted by Love Perak | Sunday, March 21, 2010 | 0 comments »

Dalam Restoran Garden Winter di Hotel Landmark di London di satu pagi Jumaat, ahli politik dan aktivis Malaysia duduk bersama ahli parlimen Britain berbincang halatuju gerakan pembangkang sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan dengan kesalahan liwat.

Anwar (kiri), pula tidak merasa risau berdepan dengan kemungkinan dijatuhkan hukuman dalam penjara.

"Jika saya dipenjara, kami pasti akan menang dalam pilihan raya akan datang," katanya berseloroh dengan Jeremy Corbyn (kanan), yang merupakan ahli parlimen Islington North dari parti Buruh.

"Apakah anda mengatakan ianya lebih baik jika anda berada dalam penjara?" balas Corbyn dan sekaligus menggamatkan suasana di situ.

Corbyn telah memfailkan usul di Parlimen British untuk mendesak pihak berkuasa Malaysia supaya menggugurkan tuduhan liwat terhadap Anwar.

Kehadiran Anwar di London akan meningkatkan lebih banyak sokongan dari ahli parlimen Britain di mana beliau akan muncul dalam wawancara dengan BBC pada hari Isnin untuk menarik simpati dan tekanan masyarakat antarabangsa terhadap kerajaan Malaysia supaya menggugurkan tuduhan liwat terhadapnya.

0 comments