http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Usaha Menutup Mulut Anwar di Parlimen

Posted by Love Perak | Thursday, March 18, 2010 | 0 comments »

Jemaah menteri akan bermesyuarat esok untuk memutuskan sama ada Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim perlu diheret ke jawatankuasa mengenai hak dan keistimewaan Parlimen.

Tindakan berkenaan berhubung dengan dakwaan ketua umum PKR itu yang 1Malaysia adalah diciplak daripada ‘One Israel’

Mungkin antara usaha untuk menutup mulut Anwar di Parlimen. Sebagaimana yang kita sedia maklum Anwar sememangnya terkenal dengan kelantangan beliau mendedahkan fakta dan statistik serta bukti yang nyata terhadap segala pendedahannya. Mungkin oleh kerana itulah BN cuba untuk menutup mulut Anwar melalui hukuman yang bakal dijatuhkan oleh Jawatankuasa mengenai hak dan keistimewaan parlimen ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berkata: “Saya akan membawa perkara ini ke pengetahuan kabinet berhubung dakwaan itu kerana kami berpendapat ia adalah keterlaluan.

"Jawatankuasa khas itu kemudiannya akan memutuskan sama ada tindakan perlu diambil ke atas ketua pembangkang kerana meluahkan kenyataan palsu di dalam Dewan, khusus berhubung perkara yang tidak benar mengenai perdana menteri,” katanya.

Ditanya mengenai hukuman yang bakal dikenakan ke atas Anwar jika beliau didapati bersalah, Nazri berkata beliau tidak mahu membuat seberang spekulasi.

0 comments