http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Hishamuddin Buat Kerja Bodoh

Posted by Love Perak | Tuesday, March 16, 2010 | 0 comments »



Menteri Dalam Negeri, DS Hishamuddin Hussein seperti dilaporkan Bernama berkata cadangan pindaan ISA akan diteliti oleh Kabinet pada Jumaat ini sebelum boleh dibentangkan pada sesi Parlimen kali ini.

“Saya berharap pindaan ISA dapat dibentangkan pada sesi Parlimen kali ini, namun jika tidak dapat dilakukan kita akan kembali kepada masyarakat untuk dapatkan lebih banyak pandangan mengenainya. Tidak ada gunanya jika rang undang-undang itu dibentangkan pada sesi kali ini kalau orang ramai tidak gembira dengan cadangan pindaan yang hendak dilakukan,” kata Hisham.

Yang saya tak faham ialah bila Hisham kata mungkin KDN akan kembali meminta pandangan masyarakat, jika pindaan ISA tidak dapat dibentangkan di Parlimen. Maknanya cadangan digarap dulu, kemudian baru nak minta pandangan masyarakat. Buang masa pegawai Kementerian saja, buat kertas kabinet, kemudian baru minta pandangan masyarakat. Sepatutnya minta pandangan masyarakat dulu, baru buat kertas kabinet. Sapa ajar Hisham buat kerja macam tu tak taulah.

Tapi andainya kerajaan nak minta pandangan masyarakat mengenai ISA, kita juga tak tahu apa kaedah yang akan digunakan - sama ada buat referendum atau survey rambang yang boleh dipertikaikan kebenarannya?

Tapi apa pun yang kerajaan tak faham ialah rakyat bukan mahu pindaan ISA tapi penghapusan akta warisan rimba ini.

~ pendikar gunung kriang

0 comments