http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Setiausaha Politik Kelam Kabut Tarik Balik Laporan Polis

Posted by Love Perak | Wednesday, March 03, 2010 | 0 comments »

KUALA TERENGGANU – Walaupun berita mengenai Setiausaha Politik Menteri Besar Terengganu, Wan Ahmad Nizam Wan Hamid, (gambar kanan) mencekik dan menunjukkan pistol benar-benar berlaku, namun sukar untuk media perdana melaporkannya.

Ia adalah kerana tidak ada sebarang catatan yang dikesan dalam ‘sistem laporan polis’ kerana laporan yang dibuat oleh Mad Nizam telah ditarik balik.

Namun, persoalannya mengapa Mad Nizam menarik balik laporan tersebut?


Sekiranya kita melihat kembali gelagat Mad Nizam ketika menerima rombongan Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (ANAK), tidak munasabah Mad Nizam boleh menarik semula laporan polis yang dibuatnya

Pada masa yang sama, beliau menunjukkan pistol tersebut dalam keadaan mempertahankan diri, kerana beliau telah diserang oleh seseorang yang bersenjata (golok).

Malah dilaporkan, ‘siswa yang marah dan geram’ dengan perbuatan Mad Nizam mengeluarkan kata-kata kesat dan ‘mencekik’ lehernya itu, sudah pun menghayun ‘golok’ tersebut kearah Mad Nizam.

”Rupa-rupanya, lesen atau permit menggunakan senjata api Mad Nizam ‘mampus’, sudah luput tarikh, bahkan ia sudah ‘mati’ sejak Mad Nizam tidak lagi menjadi wakil rakyat pada tahun 2008,”kata satu sumber kepada Buletinonline

Justeru, sebab itulah Mad Nizam kelam kabut menarik balik laporan polis dan kemudian berjaya memujuk keluarga siswa tersebut, yang turut menarik kembali laporan polis yang dibuat.

Sekiranya laporan tersebut diteruskan, sudah pasti cita-cita Mad Nizam untuk kembali bertanding dalam pilihanraya dan menjadi wakil rakyat akan tersejejas.

”Mad Nizam sedang ‘menyesuaikan’ diri dan bercita-cita untuk bertanding di DUN Chukai,”kata sumber tersebut lagi.

Sumber: Buletin Online

0 comments