http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Kenyataan Bangang Zul Kulim, Lawak Sungguh!!!

Posted by Love Perak | Saturday, March 06, 2010 | 5 comments »


Lihat poster pilihanraya ketika PRU-12 dulu. Untuk menangi hati rakyat, Zul terpaksa gunakan moto perjuangan parti dan nama Anwar Ibrahim!

Zulkifli Nordin yang baru dipecat PKR petang tadi berkata dia tidak akan melepaskan kerusi MP Kulimnya. Sebaliknya beliau seperti dilaporkan mStar menegaskan akan kekal menjalankan tanggung jawabnya sebagai wakil rakyat bebas kerana kedudukannya "dipilih oleh rakyat, bukan parti".

Zulkifli juga berkata dia akan mengkaji dan menimbang pilihan yang ada sebelum mengambil tindakan sewajarnya selain tidak menolak kemungkinan "menyertai PAS sekiranya parti itu memperjuangkan Islam pada masa depan".

Lawaknya kenyataan Zulkifli tu. Lawak sungguh!!

Pertama dia kata dia dipilih oleh rakyat dan bukannya parti. Bangangnya peguam ni, bagaimana dia boleh dapat LLB, lesen kacang putih ka? Mana ada calon pilihanraya yang bertanding atas nama parti tidak dipilih oleh parti? Jika Zul tidak dipilih parti PKR untuk bertanding di Kulim-Bandar Baru, siapa yang pilihnya. Tak kan Pak Lah yang ketika itu Presiden Umno memilih Zul untuk bertanding sebagai calon PKR? Atau ada firaun kecil @ iblis kecil yang menghantarnya bertanding di Kulim? Bangangnya!!

Kemudian Zul kata dia menjadi MP Kulim kerana dipilih oleh rakyat. Itu satu lagi kenyataan bangang nombor wahid! Memang dia dipilih oleh rakyat, tapi ketika dipilih rakyat adakah rakyat memilih parti atau memilih calon? Jawapannya rakyat memilih parti!! Jika rakyat memilih orang bermakna Zul, bermakna sama ada dia bertanding atas nama PKR, BN, FK (Firaun Kecil) atau Parti Katak Puru, dia pasti menang. Kalau hendak tahu dia masih ada pengaruh, letak jawatan dan kita lihat PKR masih boleh menang di kawasan Parlimen itu atau tidak.

Zul juga berkata dia akan menyertai PAS sekiranya parti itu memperjuangkan Islam pada masa depan. Itu kenyataan bangang ketiga dan keempat Zul. Zul akan menyertai Pas? Mahukah Pas menerima orang yang ada track record sekeji Zul? Terima Zul sebagai ahli ibarat membela musang dalam reban ayam, nak mampos!!

Dan akhirnya Zul berkata dia akan masuk Pas jika parti itu "memperjuangkan Islam pada masa depan". Jadi Zul berkata selama ini Pas tidak memperjuangkan Islam? Jadi selama ini sehingga ada ahli Pas dipukul, dipenjara di ISA malah ada yang dibunuh kerana ingin menegakkan Islam sebenarnya tidak "memperjuangkan Islam"?. Itu namanya bangang nombor empat, bangang kerana tidak faham perjuangan Pas, tidak faham sejarah Pas!!

~ pendikar gunung kriang

5 comments

  1. Anonymous // March 7, 2010 at 12:12 AM  

    Den kesian kek Anwar sobab kono tipu dek zul ni... Maso kes liwat pertamo dulu takdo siapo yg lantek zul ni jadi peguam Anwar tapi dio ikut Zainur dan Pawanchekk.. Lopeh tu kato kono ISA tapi maso kawan baik dio talipon dio boleh pulak jawab .. setahu den kalu kono ISA habih barang2 kito kono rampas... Tanyo lah zul ni sapo dio mat perang yang sekarang tingga di Bonut , Johor.. dan apo dio dah buek kek org tuo tu...

  2. undertaker // March 7, 2010 at 12:44 AM  

    bukan takat bangang saja.....bedigol

    PAS jangan dok ambik orang macam nie.........cari penyakit......

  3. pAS PIS PUS g mampus ler... // March 7, 2010 at 2:16 AM  

    oiiii....ko masuk AMENOR ler...hambelauuu...mau tapi malu...

  4. deepthroat // March 7, 2010 at 8:20 AM  

    Pilihan calon PKR unutk kerusi Parlimen Anwar yang buat. Anwar dah mengaku silap pun. Calon Parti pilih. Wakil rakyat, RAKYAT yang pilh dalam pilihanraya.

    Siapa yang buat lawak?

    PAS pun sokong kalimah Allah digunakan oleh Kristian. Bagi Zul itu tidak memperjuangkan Islam. Sama macam PKR. Dalam dunia ini Kristian di tanah Arab dan Indonesia sahaja yang guna Allah untuk merujuk kepada tuhan mereka. Lain-lain Kristian tak gunapun... lu fikirla sendiri.. Sesuaikah guna kalimah Allah bagi Kristian yang mempercayai Trinity, yang mempercayai Jesus itu Son of God. Jesus itu anak Allah? Kalau digunakan Isa sekalipun, adakah Isa itu anak Allah sedangkan Islam mempercayai Allah itu tidak diperanakkan dan tidak beranak. Apakah tidak memesongkan umat Islam yang cetek pengetahuan agama? Itulah tujuan sebenar Paderi Pukiam dalam hal ini yang disokong PAS dan PKR.

  5. Liza // March 7, 2010 at 12:55 PM  

    Zul nak masuk PAS kalau PAS perjuangkan Islam "pada masa depan"???

    Apo punyo sangap Zul ni...selamo ni dio ingat dio sorang je bagus...

There was an error in this gadget